Terug in Peterborough na een vermakelijke week

10 september 2016 - Peterborough, Canada

Vandaag werd me op de sociale media gevraagd om een plaats te "liken" waar wij de afgelopen week waren geweest. Ik moest daar echt over nadenken, waar dat ook alweer was. We hebben nl. erg veel gedaan in één week tijd. Het was een prachtige week van travelling and sightseeing, precies zoals we het ons hadden voorgesteld.
Om in Canada wat te zien moet je wel veel kilometers maken, het is tenslotte een erg groot land.
Vandaag hebben we behoorlijk wat kilometers gereden en het werden er op advies van onze laatste "B & B-er" nog een paar meer, maar daarover later.
Na de prachtige zonsondergang van gisteravond, dacht ik vanochtend een mooie zonsopgang te zien aan het meer. Om 06.30 uur zat ik er klaar voor aan de waterkant, maar ik had niet goed gecalculeerd. De zon kwam nl. niet aan de waterkant op, maar aan de zijde van de hoge bomen. Daar kwam bij, dat het een bewolkte ochtend was, dus een en ander kwam niet erg uit de verf.
Tijdens het ontbijt kwamen we natuurlijk ook aan de klets met de eigenaar. Hij had ons een heerlijk ontbijt klaargemaakt. Ik vroeg hem naar zijn prachtige woning die hij onlangs te koop had gezet. De tuin en het huis vergen zoveel werk dat dit niet meer op te brengen is. Hij wil graag wat kleiner gaan wonen. Ik was wel benieuwd met wat voor prijs ik rekenen moest voor een woning van zijn kaliber. Hij vraagt $ 550.000, wat in euro's nauwelijks een half miljoen is. Wanneer je dat vergelijkt met het Nederlandse prijspeil, is dat een schijntje. Ik denk dat ze in Holland snel een miljoen euro zouden vragen voor een vergelijkbaar object.
Hij liet ons zijn schilderijen zien, die hij ook regelmatig naar Europa verkoopt. Hij gaf ons de tip om niet direct naar Perth te rijden, maar het dorpje Merrickville niet over te slaan. Een prachtig dorp met kleine winkeltjes en allerlei galerieën en bezienswaardigheden. Voor ons was het de verkeerde kant op, maar ook weer niet zo ver. Dus zijn we er na het afscheid naar toe gereden en het was zeker de moeite waard. Ik zal er wat foto's van plaatsen.
Daarna terug naar Smiths Falls, nog even een bakkie gedaan bij Tim Hortons. Ons plan was om daarna aan te gaan in Perth, maar omdat we een extra stop hadden gemaakt in Merrickville, hebben we Perth maar van onze lijst gehaald.
In plaats daarvan zijn we lekker relaxed teruggereden naar Peterborough. Omdat we de kleinere highway kozen, nam dat de hele middag in beslag.
In Peterborough aangekomen zijn we eerst nog even de binnenstad ingedoken om te zien of er een goed Pink Floyd tshirt of wielrenshirt voor mij te koop was. Mijn maat zat er helaas niet bij.
Toen teruggereden naar Hennie en Peter die op ons rekenden voor het avondeten. Na een heerlijke maaltijd, nu de dag even van me wegschrijven en straks na een afzakkertje lekker slapen.