Everything okay with you guys?? We misted your story in the blog........

14 september 2016 - Brampton, Canada

Dit verhaal gaat over de dinsdag. Ja, het spijt me maar ik ben gisteren naar bed gegaan zonder mijn verhaal te schrijven. Meteen werd het gemist en dat is natuurlijk toch wel fijn. Er kon natuurlijk iets bijzonders aan de hand zijn, want ik had nog geen dag gemist. Nee hoor, na onze late thuiskomst had ik gisteravond gewoon geen zin meer.
Achteraf had ik eigenlijk best wél kunnen schrijven, want ik kon de slaap maar moeilijk te pakken krijgen.
Sinds onze aankomst in Norval zijn er wat tekenen, dat de energie wat op raakt. Dat uitte zich al direct in een lange slaapronde sinds we hier op maandag arriveerden. Voor de dinsdag stond Toronto City op het programma, maar we begonnen met een heerlijke sleep in. Eigenlijk maakt het ook niet uit om later naar Toronto te gaan, want de stad is 24 hours awake.
Tijdens het ontbijt lekker gekletst met Janet. Keith was naar de zaak. Het doet ons goed te zien, dat Janet en Keith toch iets meer rust hebben kunnen krijgen met hun business door het aannemen van de juiste employees. Janet is nu meer thuis en Keith hoeft niet van die uitzonderlijk lange dagen te maken.
Na het ontbijt dan toch onze zaakjes gepakt en onderweg gegaan naar downtown Toronto. Ik had de navigatie eerst ingesteld op Queenstreet East voor een bezoek aan yarnshop the Purple Purl. Ik ben even binnen geweest, maar toen al snel Margo daar gelaten en zelf heb ik me met m'n krantje teruggetrokken in het naastgelegen Leslie Grove Park.
Al vrij snel kwam Margo daar bij mij en toen zijn we samen op zoek gegaan naar de werkelijke binnenstad. De auto geparkeerd in een parkeergarage en toen we daar naar buiten liepen, stonden we direct oog in oog met de CN-tower.
We zijn niet rechtstreeks naar de CN-tower gelopen, maar wilden een bochtje maken langs het Toronto Island Park. De oversteek naar het eiland hebben we maar niet gemaakt, want in deze tijd van het jaar zou er wel eens veel gesloten kunnen zijn op het eiland. Mij ligt nog vers in het geheugen, dat ik met m'n pa en ma de oversteek waagde en we vervolgens met z'n drieën de hele dag moesten overleven op één rol KINGpepermunt omdat alle restauranten waren gesloten na afloop van het seizoen. In Canada is het seizoen vaak gekoppeld aan Labourday, die het einde van de Holidays betekent. En tja, Labourday was vorige week dus daar hielden we rekening mee. Het was trouwens wel een uitzonderlijk mooie dag geweest voor een fietstocht over het eiland. Ook daar koesteren we onze herinneringen, want ooit hebben we dat met Joscelin en Mylotte gedaan. Was toen heel leuk om te doen. Zou ook nog wel eens (weer) wat zijn, om met ons hele gezin een poosje in Canada te bivakkeren.......
Na het maken van mooie foto's in het park, maakten we de oversteek naar Olympic Park ter hoogte van Rogers Centre (voorheen Skydome) en de CN-tower. Bij de CN-TOWER is ook een nieuw aquarium ingericht. We zijn wel even binnen wezen kijken, maar door vroege sluiting hebben we maar geen kaartjes gekocht. Ook bij de CN-tower zijn we buiten gebleven, want om voor een tochtje naar boven 80 Euro uit te geven was ons toch te gortig.......
De straat overgestoken om uit te komen bij Roger Centre, de thuishaven van the Blue Jays. Het was een wedstrijddag en dus zag je overal waar je keek mensen in de kleuren van het baseballteam. Ik had natuurlijk zelf mij er ook op gekleed. We gingen op zoek naar de fanshop en vielen met de neus in de boter: rekken vol met T-shirt voor slechts $ 5.
Natuurlijk kun je dan niet weglopen zonder je slag te slaan. Dus, ik ben weer twee shirts rijker!! Een cap had ik al eerder deze weken gekocht bij the Giant Tiger.
De middag schoot al mooi op en het werd wel weer eens tijd voor de innerlijke mens. Onderweg naar Eaton Centre maakten we een stop bij A&W voor een Root Beer en een lichte warme hap.
Eaton Centre is een mega shopping centre ondermeer langs Yonge Street, die zichzelf presenteert als "the longest street on earth". Dit winkelcentrum loopt gewoon onder straten door, is echt mega!!!
Geen plek voor mij dus en ik zag uit mijn ooghoeken al snel een vluchtroute naar Nathan Phillips Square. Prachtige plek om mensen te kijken. Mooie vijver met aan de kop een eyecatcher van Toronto in megaletters waar iedere toerist graag een foto van maakt. We zagen later dat de letters in het donker ook in allerlei kleuren oplichten.
Op het Square ook nog een filmpje gemaakt van de Hare Krisna. Zal ik straks even posten in de blog.
Terwijl Margo winkelde, heb ik even opgezocht hoe ver China Town verwijderd was en na onze hereniging zijn we daar naartoe gewandeld.
Allerlei kleine winkeltjes bezocht en midden in China Town aan de koffie met apple frizzle gegaan bij.......Tim Hortons.
Al met al was het een uur of tien dat we uiteindelijk terug kwamen bij de auto. Toen begon weer een nieuwe uitdaging: hoe verlaten we de stad? We moesten richting Rogers Centre om bij de highway te komen en juist op dat moment stroomde ook het stadion leeg na de baseballgame van the Blue Jays. (Ze hadden overigens verloren.....)
Natuurlijk lukte het om de highway te bereiken. Al snel kwamen we echter in een file omdat er wegwerkzaamheden werden uitgevoerd in de late uurtjes vanwege het "rustige" tijdstip qua traffic.
Om 11.00 draaiden we de laan naar huis weer in en "vonden" Janet en Keith daar "al" in ruste. Op onze tenen slopen we naar de basement om ze niet wakker te maken.
ik trok nog een dark beer uit de fridge en na korte tijd zochten we ons matras op voor de nacht. Het was weer een enerverende dag.

1. Hennie Tiesma:
    14 september 2016
    It makes me feel tired when I read about your day!
    You sure packed in many sights and walked many kilometers.
    We can appreciate your not having posted the blog last night!
    Time flies when you're having fun! One more sleep ... then it's back to your own bed.
  2. Margo en Harry Huisjes:
    15 september 2016
    We are still tired, but have a wonderful stay in Norval. One more day and then....... Looking forward to the next visit