24 uur later al helemaal in Canadees ritme

2 september 2016 - Peterborough, Canada

In Nederland zouden we nu ons bed al gevonden hebben, maar hier is het nu 07.50 pm en na het eten zit ik nu aan mijn kopje koffie. We hebben hier een geweldige plek bij Hennie en Peter in Peterborough. Het ontbreekt ons echt aan niets. Het voelt ook totaal niet of dat we hier op visite zijn, we zijn hier gewoon thuis. Ook op de navigatie heb ik Barnardo Ave ingegeven als ons huisadres.
Vandaag zijn we de dag rustig begonnen en na uitgebreid ontbijt met aansluitend koffie zijn we even naar de Walmart geweest voor "some shopping". De bevestiging van onze TomTom voldoet niet meer en dus wilde ik dat gaan vervangen. Het is hier echter allemaal Garmin wat de klok slaat, dus ik ga het maar anders oplossen en koop ik in Holland wel wat ik in gedachten heb.
Na de lunch heb ik m'n blog met de belevenissen van gisteren bijgewerkt en daarna zijn we op bezoek gegaan bij tante Willie, die vorig jaar is verhuisd naar een appartement voor ouderen. Was mooi om haar daar te ontmoeten. Wij zijn ook juist nu in Canada omdat zij volgende week haar 80ste verjaardag hoopt te vieren.
Haar nieuwe plekje (haar zoveelste) is een vorm van beschermd wonen, waar ook voor haar wordt gekookt. Door haar slechte gezichtsvermogen is ze daar zelf niet meer toe in staat. Mooi dat het zo dan kan worden opgelost: zelfstandig wonen, maar wel alle hulp binnen handbereik.
Na ons bezoek had de parkeermeter nog wat tijd over en dus zijn we nog even downtown gebleven. Margo op zoek naar schapen in draadvorm en ik ga altijd voor muziek of sportshops.
Zo raakte ik verzeild in de oudste muziekzaak van Canada "Maar's musicstore". Kwam aan de praat met de eigenaar en dat bracht ons terug naar de tijd van the Beatles en Pink Floyd. Zag daar nog een leuk T-shirt van Pink Floyd, nog niet gekocht maar wat niet is............
Terwijl we daar zo liepen, stopte er een Kia en twee dames stapten uit en liepen zo in onze armen: bleken m'n nichten Johanna en Alida te zijn. Een zeer verrassende begroeting on Water Street.
Op tijd naar huis en daar stond het supper alweer gereed, wat hebben we het toch goed voor elkaar.
Vanavond hebben we niets meer ondernomen, morgen wacht de transfer naar Kemptville. We nemen niet de snelle route, maar gaan lekker over het platteland met de nodige stops onderweg.
De volgende bijdrage verwacht ik te schrijven in de B & B aan Abbott Road in Kemptville.

1. Henny:
    2 september 2016
    Wat klinkt dit allemaal relaxed en genoeg'lijk. Ik zal het mama morgen laten lezen. Is fijn om te horen. Doorgaan met genieten dus!
    Groetjes Piet en Henny
  2. Margo en Harry Huisjes: