Yess we made it!!!

1 september 2016 - Peterborough, Canada

Even een dagje terug in de tijd. We werden op woensdag om 05.45 gewekt door de wekker en om stipt 07.00 stonden Rens en Mylotte klaar met de taxi om ons naar Schiphol te brengen. Lief he??
Al met al wat de rit naar Adam er eentje die er wel mocht zijn. We stonden toch voorbij Amersfoort regelmatig stil. Zodoende konden we ook zo door via de drop off van de bagage, via een kop koffie naar de douane.
Die douane is tegenwoordig toch een behoorlijk tijdrovende business en moesten daarna flink doorstappen naar onze gate, die natuurlijk aan het einde van de hele lange gang in de terminal was.
Achteraf was dat flink doorstappen niet echt nodig, want ons vliegtuig vertrok tenslotte met een uur vertraging.
Take off om 12.55 en toen was het in Canada 06.55 am. Vanaf hier ga ik ook in die tijdzone verder.
We hadden een prima vlucht met Air Canada. Zij gebruiken vliegtuigen met net iets meer beenruimte en dat is voor lange slungels natuurlijk heerlijk. Vaak zit in opgevouwen in een vliegtuig, maar dit was perfect!
We vermaakten ons onderweg best met leesvoer en ik heb er nog even heerlijk classic naar de film "in the heat of the night" met Sidney Portier gekeken. De tijd vloog voorbij en om 02.20 pm landden we op Pearson's Toronto.
Weer lange gangen door op weg naar de douane, om uiteindelijk in de bagagehal te komen.
Naar achteraf bleef startte daar het lange wachten. Onbekend waar onze koffers waren gebleven, maar ze verschenen iig niet op de band.
Tenslotte kwam het wel goed, maar toen was het inmiddels 04.30 pm geweest.
Via Messenger maar even wat signalen het land ingestuurd, dat onze komst vertraagd werd. We moesten tenslotte ook nog naar de desk van Hertz voor een huurauto.
Eerst maar even bijgetankt bij Tim Hortons, ja die lopen wij niet zomaar voorbij
Via Messenger kregen we van Hennie al de boodschap door: "Hoe laat ook, eten zal er zijn voor jullie"
Rond 06.00 pm draaiden we de highway op en werden opgeslokt door de avondspits.
"Slow traffic till next sign" gaven de borden ons te kennen. Hoe meer we de stad uitreden, hoe prettiger het werd om te rijden. Wanneer je al zo'n lange dag hebt gehad, is rijden in een file van auto's erg vermoeiend.
Vanaf de afsteek naar Peterborough was het zeer ontspannend koersen en omstreeks 08.30 uur arriveerden wij op locatie Barnardo Ave in Peterborough bij Hennie en Peter.
Ze hadden gewacht met eten en dus had iedereen wel zin in wat en dus vielen we de spaghetti schotel samen aan met ondertussen alweer de nodige verhalen.
Toch ging bij ons het lichtje wel behoorlijk flikkeren, want we waren tenslotte al 22 uur op.
Dus na de maaltijd zijn we op stok gegaan en hebben we met tussenpauze tot 08.00 am geslapen.
Lekker een shower genomen, klaar voor een nieuwe dag.........

1. Hennie Tiesma:
    1 september 2016
    So thankful you DID arrive, with your luggage! Wonderful to have you with us ... it's almost as if we last saw you yesterday ...